Alla inlägg den 25 februari 2018

Av Annie - 25 februari 2018 19:45

   

    Veckans utmaning. Haft möte på arbetsträningen-med arbetsterapeut från AF och personalen på jobbet.

     Och det gick såå bra! Så himla skönt. Kändes riktigt positivt efter mötet.

     En jättebra arbetsterapeut. Trivs ju också riktigt bra på min arbetsträning och har en riktigt bra handledare

     på jobbet, en av tjejerna som jobbar där :)

 

     Veckans trista. Förkylningen som kom i början av veckan. Så har inte kunnat träna denna veckan,

     Så trist för en träningstjej som mig  ;)

     Tagit det lugnare, har iaf arbetstränat och tagit några promenader.

 

     Veckans nya. Äntligen funkar stereon och radion i bilen igen. Så nu har jag (äntligen) nåt att lyssna

     på, medans bilen går varm ,)

 

     Veckans boost. Har suttit mycket vid youtube denna helg, och kollatt på mina favorit youtubers när det

     gäller inspiration, konst, målande och kreativitet. Finns såå mycket inspo där när det gäller konsten. 

     Verkligen boostat mycket!

 

     Veckans pepp. Alla promenader ute i det vackra vintervädret :) Så härligt ;)

     Det är verkligen nåt som boostar våra kroppar och knoppar. Jag har alltid vetat att motion och träning

     Är bra, men nu VET jag det verkligen.

     Lyssnar nu på en ljudbok som heter "Hjärnstark-Hur Motion och Träning stärker Din Hjärna",

     Den är skriven av en överläkare i psykiatri. Att träna och motinera minskar ju bla vår stress och det bildas

     mer och nya hjärnceller vid motion och träning. Träning förbättrar också våra kognitiva förmågor,

     som t ex koncentration och minne. Härftigt va? ;)

     Är inte det tillräcklig motivation-så vet jag inte vad som är. Rekommenderar Alla att läsa den!

    

 

    Veckan som kommer då? Ja den bjuder på arbetsträning, förhoppningsvis träning, många promenader

    Och frissan på fredag ;) Ingen söndagsångest alls för mig, snarare tvärtom. Ser fram emot veckan ;)

  

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards