Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Negativt vs positivt

Av Annie - 26 maj 2014 18:30



- Jag vaknade med värsta sortens smärta och nackspärr imorse.

Tacksam för att jag har min sambo som hjälper mig så mycket.

 

- Har inte kunnat gjort min rehabträning idag pga värk och smärta.

+ Har i alla fall varit ute på en kort promenad. Envis som man är ...

 

-Har inte kunnat göra allt jag skulle göra idag, som skulle fixas pga värken.

+ Men har i alla fall kunnat göra några saker som skulle göras.

 

-Jag har inte allt jag vill ha, nämligen ett friskt liv.

+ Men jag har det jag behöver just nu, för att klara av vardagen. Och sjukdomen.

 

-Jag lever med sjukdom, värk och smärta.

+ Jag lever i alla fall.

 

-Jag har haft en negativ dag.

+ Men jag har inte ett negativt liv.

 

 

Nu ska jag göra det bästa av min situation just idag.

Jag ska titta på en av mina favoritserier. Nämligen vänner och ta en kopp kaffe.

 

Hoppet är det sista som lämnar människan sägs det. Det är sant!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Sar Emma

Sar Emma

26 maj 2014 19:06

Usch va trist att du haft så ont idag :( Du verkar ändå alltid försöka att tänka positivt! Det är bra gjort :-) Och visst har man mycket att va glad över, gäller att inte glömma det! Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

26 maj 2014 19:36

Ja idag har verkligen varit en jobbig dag :-(
Ja jag försöker tänka positivt ändå, försöker göra det bästa av situationen.
Tack snälla ;-)

Ja så är det :-)
Precis!
Kram/

 
luvcatz

luvcatz

26 maj 2014 19:18

Härlig inställning som vanligt :)

Sanna ord o jag hoppas du haft en bra dag trots allt :)

Jättekul att du fann mig på twitter :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

26 maj 2014 19:38

Tack snälla du! :-)

Precis! Har haft en ok dag.
Jobbigt med värken och smärtan men försöker att
inte gräva ner mig. Blir ju bara värre då.

Ja det tycker jag med! ;-)
kram/

 
Ida

Ida

26 maj 2014 21:41

Om det är nån som är grym så är det du! Du kan verkligen inspirera! Du kan verkligen se det positiva i det negativa och även fast du har ont ger du allt du kan! Stor eloge till dig!

SV: Tack söta du! Känns kul att få sån pepp! Körde lite intervallträning idag, det gick skitdåligt. Men för att vara nybörjare är det verkligen bra! Nästa gång ska jag fixa det! :) Å snart blir det en mil. Har som mål att springa Göteborgsvarvet innan jag är 40 år. :D kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

27 maj 2014 08:50

Tack snälla du! :-)Det värmer verkligen ;-)
Ja jag försöker göra det. Har ont idag med, men det är lite bättre än igår.
Ska försöka ta en powerwalk idag ;-)

Varsågod ;-)
Jag tycker du är så duktig med konditionsträningen ;-)
Jag tror att du fixar det nästa gång ;-)
Wow ;-) Kul med mål att sikta på :-)
Kram/

 
Sofia

Sofia

27 maj 2014 13:46

Skönt att du försöker se saker positivt :D

När ja har spänningshuvudvärk i 8 månader då kan man nästan inte tänka positivt till slut men någonstans måste man ju försöka

Du måste testa att göra den jag skrev om du gillar, det är såå lätt :D

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

Annie

27 maj 2014 14:12

Ja man måste det nästan ;-)

Förstår vad du menar. Jag har ju levt med värk och smärta nu varje dag i 1,5 år nästan.
Så det är inte lätt, men man mår ju inte bättre av att tänka negativt ..
så försöker tänka positivt :-)

Kanske gör det vid tillfälle ;-)

Kram/

 
Snöflinga

Snöflinga

27 maj 2014 18:07

Åh vad jag lider med dig! Har sett på nära håll hur jobbigt det är, och jag är imponerad av den styrka som vi oftast har inom oss trots allt!

En väldigt bra lista - jag ska också använda mig av det de dagar det känns förjäkligt, skriva ner allt man är ledsen/arg/besviken över och sen skriva ett plus under.

Jag ska också ta en kopp kaffe nu, och se om jag också kan hitta någon serie att titta på ;)

Kram kram

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

27 maj 2014 18:16

Tack snälla :-)
Ja det är jobbigt. Ja precis så är det!

Tack ;-) den hjälper mig dem dagarna det är värst. Det går så upp och ner med sjukdomen.

Gör det :-) Tur man har små glädjeämnen i livet som kaffe och serier ;-)
Det hjälper när man är sjuk.

Kramar!

 
natalia

natalia

27 maj 2014 19:14

Du e alltid så positiv! Du e grym!

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

27 maj 2014 19:16

Tack snälla du ;-)
Fina ord, det värmer! ;-)

 
Ida

Ida

27 maj 2014 19:23

SV: Ja alltid kul med lite pepp! ;) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

27 maj 2014 19:45

Ja det är ju det! ;-)
kram/

 
Life of Johanna

Life of Johanna

27 maj 2014 21:15

Härligt att du hittar det positiva trots det negativa :)

http://lifeofjohanna.se

Annie

27 maj 2014 21:38

Tack så mycket! ;-)

 
Snöflinga

Snöflinga

28 maj 2014 07:43

Får jag länka till det här inlägget från min blogg? Det blir om någon vecka eller så :)

Kram

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

28 maj 2014 10:36

Ja såklart får du det ;-) Bara roligt om du vill göra det! ;-)

Kramar/

 
Malin

Malin

28 maj 2014 09:49

Fantastisk inställning! Det är de som är starka nog för prövningar som får dom. Hoppas du får en bra/lättare dag idag. :)

http://orkanensmitt.bloggplatsen.se

Annie

28 maj 2014 10:38

Tack snälla :-)
Ja det tror jag med. Detta har gjort mig lite starkare och det ska göra mig ännu mer stark.

Tack så mycket :-)
kram/

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

28 maj 2014 16:24

Du är verkligen grym som kämpar och kan komma på positiva saker när det finns negativa med i bilden också.

Hoppas att smärtan släppt nu?

Många kramar till dig, du är bäst <3

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

Annie

28 maj 2014 16:38

Åh tack snälla, det värmer! ;-)
Den är bättre i alla fall :-)

Åh tack fina du!

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

29 maj 2014 13:11

Glad att höra att det är bättre =))))

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

Annie

29 maj 2014 14:14

Tackar ;-)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards