Direktlänk till inlägg 23 augusti 2014

Äntligen Träning!!

Av Annie - 23 augusti 2014 15:00



Denna lördag började så bra. Först morgongröten och kafffe.

Sen Äntligen TRÄNING! Som jag längtat!

Styrketräning och kondition vart det idag. 60 min pass för ben & rumpa. Yeaa!

Avsslutade med pw 5 km. Så skönt att vara igång igen. Aldrig ge upp!!


#Rehab #Träning #Styrketräning #Kondition #Powerwalk #Minresa #Nevergiveup


Hoppas på flyt nu igen med träningen! Viljan och motivationen är verkligen kvar iaf.

Det kände jag på passet. Alla underbarar endorfiner kom tillbaka! och var lika starka som sist!


Hoppas du, kära läsare får en fin Lördag!<3


Bild från träningen och pepp!


 

 

 
 
Sofia

Sofia

23 augusti 2014 15:06

Önska ja hade haft din motivation till att träna... Men med min spänningshuvudvärk så går det bara inte. Men som sagt, man kan ju göra lugnare saker som promenera o annat för att aktivera sig :D

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

Annie

23 augusti 2014 15:28

:-) Ja huvudvärk är inte kul! Har haft migrän en gång och det var hemskt.

Ja precis, det är ju så individuellt sånt där :-) Finns ju promenade och pw ;-)
Har du provat pilates el yoga? Det är lite "lugnare" träning :-)

Önskar dig en fin lördag:-)

Kram!

 
Sofia

Sofia

23 augusti 2014 16:23

Jag har migrän med men inte så ofta, varit på sjukhus flera ggr när ja haft det. Jag spyr som en galning å får inte behålla vatten eller mat på flera dagar ibland :(

Nej inte testat men funderat på att börja Yoga, det kan man ju göra hemma med :) Har du testat det? Hade du träningsvärk efter det?

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

Annie

23 augusti 2014 17:12

Usch vad jobbigt :-(

Just yoga har jag inte provat faktiskt :-)
Har tänkt att jag ska prova, men kör styrketräning/pilates och kondition, så det får nog räcka nu ;-)

Kanske vid nåt annat tillfälle senare att jag provar då :-)

Ja absolut det kan man göra hemma, blir ju enkelt på så vis :-)
Finns ju olika sorters yoga också ;-)

Kram!

 
natalia

natalia

23 augusti 2014 16:49

Detsamma :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

23 augusti 2014 17:13

Tack så mycket! :-)

 
Ingen bild

Bea

23 augusti 2014 18:58

Gött å höre!!! (som vi säger i Värmland, vi har en dialekt som påminner rätt mkt om norskan faktiskt, kommer jag åt östra delen av Sverige finns det de som trott att jag varit norrman. Eller norrkvinna kanske jag ska säga. Norska.) ;-)

... att du är igång igen med din underbara kraft o energi!
Härligt Annie!!! =)

Samma här, jag har både tränat o promenixat idag o jag har fått den där gudomliga endorfinkicken så nu blir det en avstressad skön lördagskväll här.

Hoppas på detsamma för dig, vännen. En skön lördagkväll! ;)
Varma kramar från mig<3

Annie

23 augusti 2014 19:48

Det är en härlig dialekt värmländskan! ;-)
Ja vi bor på östra sidan i södra Norrland ;-)

Ja så härligt!! Hoppas på träning imorgon med! :-) Sen på måndag börjar jag studera .. har nog inte riktigt fattat det än .. :-)
Ska bli kul o spännande ;-)

Tack så mycket vännen! :-)
Samma till dig! :-)

Kramar! :-)

 
SaraEmma

SaraEmma

23 augusti 2014 19:37

Härligt med sån motivation! Önskar jag hade hälften... Måste slå ett slag för pilates, jätteskön träning! Ger lite mer än yoga tycker jag. Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

23 augusti 2014 19:51

Tack snälla! Ja det är så härligt! :-)
Ja jag gillar det med :-) Jag har också börjat lite med pilates, bra för balansen ;-)
Föredrar det med framför yoga tror jag ;-)

Förstår dig verkligen vännen .. Du har ju sån jobbig värk :-( Hur är det med dig nu?

Kram!

 
SaraEmma

SaraEmma

24 augusti 2014 19:38

Nja... det är väl inte så värst bra... Har haft några usla dagar faktiskt :( Har fått tid för en röntgen imorgon, alltid något, sen ska jag ju på magnetröntgen också fast det kan nog dröja ett tag. Bara att bita ihop och kämpa på! Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

24 augusti 2014 20:27

Vad trist och jobbigt .. :-(
Vad bra, skönt att det händer nåt i alla fall för dig! Hoppas det inte dröjer för länge innan du får komma på Mrt.

Du är duktig som kämpar på!

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards