Alla inlägg under juli 2017

Av Annie - 10 juli 2017 18:45


  Hej kära läsare och bloggvänner .. :)


     Idag startade jag veckan med endorfiner & härlig träning plus pw, sen har jag suttit ute med kaffemuggen 

       i trädgården. Solen visade sig men det var sådär väder, ändå helt ok.

      Har just ätit min middag och sitter nu med kaffemuggen, igen ..;) Få se vad kvällen bjuder på.

      Vad har Du gjort idag? :)

     

Av Annie - 9 juli 2017 19:00


  Den här veckans härligaste händelser ....



      @Massa kattmys, både på arbetsträningen och hemma*

        @Soliga fikastunder i våran trädgård*

        @Mycket träning, både uteträning och inneträning*

        @Fina samtal med vänner, nära och kära*

        @En rolig Fest*

        @Mitt målande och min konst*

   

   

   

Av Annie - 8 juli 2017 15:30


   Hej kära läsare, bloggare och vänner :)

 

      Denna lördag har än så länge bjudit på träning, kattmys och fix hemma.

        Och ikväll är det faktiskt Fest som gäller, det är inte ofta jag går på fest-så det ska bli kul ;)

        Blir tom lite förfest hemma hos oss och det var Inte igår .. ;)

        Har Du några planer för denna lördag?

 

       Hoppas Du får en fiktigt fin lördag avsett om du är ledig, jobbar, sjukskriven eller har semester :)

 

     

Av Annie - 6 juli 2017 20:00



 Terapikatter .....


    Vi har 2 kissar här hemma nu, ska vara kattvakt ett tag. 2 kattkillar som är världens goaste :)

     Vi brukar ha dem då och då, med jämna mellanrum. Dem har verkligen sitt andra hem här hos oss.

 

     Dem började komma till oss för ca 1,5 år, då jag var sjuk i min utmattningsdepression.

     Och dem kom i så rätt tid, djur gör så oerhört mycket för det mentala välbefinnandet.

     En varm, mjuk kropp som ligger nära och spinner. Det kan hjälpa och läka nästan vilket hjärta som helst.

 

     Jag minns speciellt ett tillfälle ... när jag mådde väldigt dåligt och nästan bara låg i soffan hela dagen.

     Orkade inte ens ta mig upp ur soffan & tårarna bara rann.

     Då kom Ramses och la sig på mitt bröst och gosade in sin nos vid min hals.

     Och även fast jag mådde så otroligt dåligt-så värmde det enormt. Verkligen!

     Dem har hjälpt mig mer än vad dem vet, dessa härliga hårbollar ;)

       

Av Annie - 5 juli 2017 20:30


  5 saker om mig .......



     1. Jag gillar att göra olika frisyrer i håret och flätor på olika vis är en favorit  ;)

   

     2. Många blir ganska förvånande när jag berättar om min egna hårfärg, är egentligen ganska mörk .. ,)

 

    3. Jag är en fena i köket och gillar att både att baka och laga mat.

       Innan så har jag inte varit så mycket för soppor, men denna soppa a`la Annie är riktigt god :)

       Tycker jag iaf ;) En soppa med bla rotsaker, köttfärs, kokosmjölk och curry.

     

     4. Jag äter mellanmål varje dag och gillar att lyxa till det lite i vardagen ;) Blir ju roligare då.

         Blir mycket frukt, kombinerat med proteinpudding eller liknande ;)

    

      5. Om jag shoppar, så handlar jag helst på nätet. Så blir mest nätshopping för mig ;)

          Mitt senaste köp, mascara från lancome. Gillar verkligen denna ;)

      

 

Av Annie - 4 juli 2017 19:45


   

      Jag känner mig så himla nöjd med mig själv. Eller mer än nöjd.

       Alla hinder jag stött på, alla sjukdomar som kommit i vägen och drabbat mig.

       (För de som inte vet, så har jag en bakgrund med 3 diskbråck i nacken, utmattningsdepression &

       jag lever med kronisk smärta i kroppen).

     

       Och idag .. mår jag mycket bättre.

       Och träningen har varit en oerhört stor del i min väg mot ett bättre mående.

       Det vet de flesta som tränar, träning gör oerhört mycket för det psykiska måendet. 

       Jag har ett helt annat självförtroende och självkänsla nu. Och det är en sån oerhörd boost.

       Och att jag kan träna i den formen jag gör-trots kronisk smärta, det är obeskrivligt ...

 

       Ge aldrig upp. Mycket är möjligt :)

    

 

Av Annie - 3 juli 2017 13:24


 Springa för livet .....



    Så kändes min förmiddag. Var ute på min pw och när jag gick hemifrån var det soligt och fint väder.

     När jag hade gått ungefär halva noterade jag att himlen började bli mörk,

     men det var fortfarande fint väder förövrigt.

     

     Men efter ett tag .. slog det om och det började mullra och blixtra i himlen.

     Fick lite halvpanik och kände att jag måste hem NU. Då blixtrade det rejält och det lät som om

     blixten slog ner, ganska nära.

     Så min pw förvandlades snarare till en jogging/löpartur den sista biten. Kände bara att jag måste hem nu ..

 

     Jag har verkligen respekt för åskan. Vad känner Du inför blixtrar och dunder?

     Det vart iaf ett rekord. 7 km motion ;)

   

 

Av Annie - 1 juli 2017 17:00


 Min em har varit riktigt mysig och trevlig ....

 

     har spenderat denna lördagsem med sambon och svärföräldrarna.

      Vi har fikat, haft trevligt och jag bjöd på smulpaj-som jag gjorde tidigare idag ;)

      Så gott och mysigt. Kiommer lite bilder nedan ....

     

      Jag gillar ju verkligern att baka, men är en periodare när det kommer till bakningen.

      Men intresset finns helt klart ;) Gillar Du att baka? 

   

   

   

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards