Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Tankar och känslor

Av Annie - 3 mars 2014 14:15


Idag har jag vilodag från rehab och träning.

Det blev en powerwalk på morgonen efter frukosten. Så skönt att komma ut och röra på sig.

Har börjat med en sak som gör powerwalken lite jobbigare, när jag går på mina powerwalks numera så har jag lätta vikter på mig. Och jag lovar-det blir lite jobbigare ;-)

Jag riktigt känner hur kroppen jobbar då, hela kroppen.

Det tipset fick jag från min sjukgymnast-att ta powerwalks med vikter, hon gör det själv så.

Så idag blev det 5km powerwalk med lite vikter på mig.

 

En del (som kände mig innan jag blev sjuk) kan kanske tycka att min träning går till överdrift ...

Men då får dem i så fall tycka så. Jag tycker inte det. Jag är hälsosam nu och tränar.

Jag är mycket mer tillfreds och glad numera, och det kan jag delvis tacka min rehab/träning för!

Träning gör ju så mycket för sinnet och psyket också, det ökar ditt självförtroende och självkänsla. Jag kommer definitivt att fortsätta med min träning!!

Jag måste ju träna också för att diskbråcken ska kunna läka ut.

 

Idag har jag dammat av mina slutbetyg från gymnasiet. Kände mig lite gammal nästan när jag tog fram dem, men jag viftade bort dem känslorna ganska fort ändå. Vad spelar egentligen åldern för roll.  Det viktigaste är ju hur man mår och om man känner sig lycklig.

Jag ska till studievägledaren på komvux imorgon och då ska betygen med.

 

 

 

 

 
 
natalia

natalia

3 mars 2014 16:45

Ja jag hoppas det var en engångs grej o att dem försvinner nu...

Tack <3

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

3 mars 2014 16:46

Ja verkligen .. Hoppas på det!
Varsågod!

Kram

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

3 mars 2014 18:17

Ja, träning gör verkligen underverk för både kropp och själ :)) Fortsätt så! :)) Jättefin bild och text! ;) Trevlig kväll!:)

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

Annie

3 mars 2014 18:31

Ja det gör det verkligen! :-)
Det ska jag ;-) Tack så mycket! ;-)

Detsamma till dig! :-)
Kram/

 
Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa

Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa

3 mars 2014 18:56

Haha.. Ja jag har då aldrig haft sockrade popcorn eller ens hört om någon som har det.
Idag mår jag mycket bättre. Har haft en jättebra dag idag så det känns skönt :)
Hoppas du har det bra!
Kram

http://saramodigh.bloggplatsen.se

Annie

3 mars 2014 19:14

Ja eller hur .. det låter konstigt haha.
Vad skönt att höra :-) låter bra!:-)

Jo min dag har varit ganska ok.
Tack ;-)Kram/

 
natalia

natalia

3 mars 2014 20:22

Ja han ska nog inte klaga ;D

ajdå...hoppas han fixar mobilen då!

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

3 mars 2014 20:47

Nä verkligen inte ;-);-)

Den verkar bra nu igen, lycka ;-)

 
luvcatz

luvcatz

3 mars 2014 20:41

Skönt att du e i mer harmoni tack vare träningen :-)

Lycka till hos studievägledaren imorron, o åldern är bara en siffra, man blir aldrig för gammal för att lära :-)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

3 mars 2014 20:48

Tack, ja träningen hjälper till verkligen! ;-)

Tack ;-) Ja så är det ;-)
blir spännande :-)

 
Ida

Ida

3 mars 2014 20:49

Tycker inte att du ska bry dig om vad andra säger om din träning. Mår man bra av det så ska man köra. ;)

SV: Ja peppande citat är bra! :) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

3 mars 2014 20:51

Tack för det! :-) Det ska jag inte , jag fortsätter ! ;-)
Ja det hjälper mig verkligen!
Det är inget jag slutar med ;-)

Javisst är det! ;-)
Kramar/

 
En plats i solen

En plats i solen

3 mars 2014 20:53

Bra tips med vikter på sig. Jag skall maila dem och fråga efter din vinst

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Annie

4 mars 2014 08:47

Ja det gillade jag, powerwalken blir jobbigare då ;-)Ok, tack :-)

 
En plats i solen

En plats i solen

3 mars 2014 21:30

Tack så mycket, är mkt nöjd med min fjärilsbild :)

De har skickat din vinst i dag så du bör ha den inom 2 post dagar, det blev sent eftersom leveransen blev sen, de ber om ursäkt för det.

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Annie

4 mars 2014 08:49

Varsågod, den var jättefin ;-)

Ok, tack så mycket för hjälpen :-)
Ingen fara. Då vet jag.
Ser framemot den ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards