Direktlänk till inlägg 5 mars 2017

Bemötande från myndighet-ett lotteri?

Av Annie - 5 mars 2017 13:45


   Fick ett brev .. hem häromdagen. En sifo-undersökning. Är väl inget fan av såna-så tänkte

  "vad är det här nu då?" ...

   Ja det var en sifo-undersökning om Försäkringskassan och jag har ju varit sjukskriven i 2 omgångar,

   den senaste väldigt nyligen.


  Så självklart .. svarade jag på den. svarade dock på nätet. Tyckte det verkade enklare.

  Kanske fler av er som fåttt den hemskickad?


  Jag skulle kunna skriva hur mycket .. som helst egentligen gällande detta "ämne", men det blir kort.


  Jag tycker det är rent ut sagt kast, att de "får" behandla sjuka människor-som dem gör.

  Med tvivel, kompletteringar hit och dit och ifrågasättningar.

  När det jobbigaste med att vara sjuk-inte blir själva måendet, eller ohälsan ..-utan oro för avstängning och Fk,

  då är det faktiskt något som är sjukt fel. Väldigt fel!


  Och det ska inte vara så att man har tur eller otur, när man vänder sig till Fk.

  För så är det faktiskt ärligt talat i många fall.


  Jag vet många som inte längre fått hjälp via sjukförsäkringen, trots sjukdom.

  " Laget Sverige" .. ah sure :/

  Ja det vart några rader ändå-men skulle kunna skriva ännu mer.


   


 

 
 
åsa i åsele

åsa i åsele

5 mars 2017 15:50

Helt plötsligt har det blivit okey att sparka på den som redan ligger ner.

Om Fkassan, ja mycket kan jag säga... men ;-)

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Moa

Moa

5 mars 2017 20:13

Så fint armband!

http://moakandelin.devote.se

 
Anna

Anna

5 mars 2017 20:40

Hemska försäkringskassan. Jag blev ju utförsäkrad därifrån, som många andra. Jag var inte tillräckligt sjuk, trots brev från olika läkare. Nä istället tyckte dem att jag skulle jobba dem 75% som jag ansåg jag klarade av och sen söka jobb dem andre 25%. Och det för att behålla min sgi. Jag orkade inte så länge. Sen tyckte dem gott att jag kunde klara mig på dem 75% i lön. Vad det nu har med saken att göra?

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lä

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lä

5 mars 2017 21:04

Det är åt helskotta tycker jag! Folk som jobbat och betalat skatt som sen inte får vara sjuka och bli friska :[.

http://www.saramadeleine.se

 
Saraemma

Saraemma

5 mars 2017 22:12

Precis vad jag också skrev om i mitt senaste blogginlägg, det jobbigaste med att vara sjuk är all ovisshet gällande tex FK. Så psykiskt tärande!
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Therese

Therese

5 mars 2017 23:37

Helt sjukt :(

Svar: Vi hade riktigt kul :D I magen och ska till sjukhuset för att kolla upp den <3

http://theresequeen.com

 
Annelie

Annelie

6 mars 2017 00:59

BRA skrivit... nope jag har inte fått den undersökningen, annars så får jag titt som tätt därifrån.

Ha en jättefin måndag min vän.. // Kramar

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

6 mars 2017 08:51

Det är hemskt!

http://nouw.com/nattis

 
Anna

Anna

6 mars 2017 10:17

Sv: Jo men jag började på 25%. Först hade jag problem med läkare som vägrade sjukskriva mig men då hade jag en super handläggare. Sen gick hon på tjänstledighet sen fick jag en ny som bara avfärdade mig.

Tack, kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards